Založit firmu, podnikat nebo si otevřít živnost s sebou nese spoustu starostí, ale také radostí a v nejlepším případě hodně úspěchů. Bohužel to však není jen o tom, dělat něco co nás baví. Okolo všeho je spousta papírování, úřadů, vyřizování a placení faktur, záloh a tak podobně. Malý podnikatelé si všechny tyhle věci většinou zvládnou obstarat sami. Pokud už se vám však vaše podnikání začíná rozjíždět, plánujete zaměstnat nějaké lidi a rozšiřujete portfolio dodavatelů a odběratelů, nejspíš už sami účetní agendu zvládat nebudete.
Pokud se navíc stanete plátci DPH, je to o to složitější a pokud nemáte ekonomické zaměření a nulové zkušenosti s vedením účetnictví, počítáním mezd a podobně, pak je nanejvýš vhodné, abyste požádali o pomoc nějakou firmu nebo agenturu, která vám se vším pomůže nebo alespoň poradí. Ušetříte si tím spoustu času, starostí a budete mít jistotu, že máte vše v naprostém pořádku, pokud by vám přišla nějaká kontrola. Správnost účetnictví totiž není radno podceňovat. Mohlo by se vám to jednou ošklivě vymstít.
Nejlepší je najít si nějakou firmu, která sídlí blízko vás. Je tak mnohem jednodušší zajišťování různých podkladů a předávání faktur, dodacích listů a podobně. Pokud se vám však líbí agentura nebo firma, která sídlí poněkud z ruky, můžete se pokusit domluvit i s ní. Účetnictví Praha například nabízí zpracování nejen účetnictví a daňové evidence, ale také se vám postará o pojištění a mzdy vašich zaměstnanců. Nebojte se nastavit si účetnictví na míru.
Pokud stále váháte, zda se pokoušet spravovat si účetnictví sami nebo ho přenechat povolanějším, zkuste se zamyslet nad tím, kolik času a starostí byste měli, pokud byste si ho stále spravovali sami. Jakmile však vaši evidenci předáte někomu zkušenějšímu, můžete místo sezení nad papíry po práci, sedět se svými přáteli na zahrádce restaurace.