Virtuální sídlo, tedy sídlo naší firmy v internetovém světě, je dnes stejně tak důležité, jako to fyzické. Je to přímým důsledkem dnešního technologického pokroku, kdy se internet stal dostupným prakticky pro každého, a to nejen díky volné wi-fi, kterou najdete na mnoha veřejných místech.
Není tedy divu, že se firmy tomuto trendu přizpůsobily a začaly žít také na internetu. To vedlo k tomu, že dnes má každý podnik svou internetovou stránku. Na ní najdou návštěvníci veškeré nezbytné informace pohromadě. Nemusí přitom opustit pohodlí domova, ani zvednout telefon a mluvit s cizím člověkem, což může dělat některým lidem problémy.
Je tedy jasně vidět, že tento postup má pro firmy samé výhody. Dobrá, ale co taková města? Jistě, mají svou fyzickou lokaci, ale má například virtuální sídlo Praha ? A pokud ano, jaké musí splňovat podmínky k tomu, aby jej mohla získat?
Zde to není nic složitého. Obce, ať už je jejich velikost jakákoliv, jsou v právních vztazích brány jako klasické právnické osoby, se všemi právy a povinnostmi. Nic tedy městu nebrání si prostřednictvím svého zástupce koupit některou doménu, či si na nějaké pronajmout prostor.
Je ovšem třeba řešit otázku, zda se to vyplatí. U obcí, jim značná část příjmu plyne z turismu, není příliš co řešit. Tímto způsobem se mohou prezentovat prakticky před celým světem a přilákat tak domácí i zahraniční návštěvníky.
Na druhou stranu u malé zastrčené vesničky o pár domcích je situace poněkud jiná. Přeci jen, většinou se zde lidé znají, a pokud je něco potřeba občanům sdělit, pak je městský rozhlas většinou dostatečnou pomůckou.
Záleží tedy na více faktorech, avšak vzhledem k tomu, že se nabízí možnost vytvoření internetových stránek zadarmo, pak není prakticky o čem váhat. Jistě, jejich tvorba zabere nějaký čas, ale věřte, že výsledek za to bude stát.