Pro lidi není v dnešní době žádný problém zveřejnit něco na internetu. Tento je totiž dostupný každému, kdo o přístup na něj stojí, a každý ho tak může využít třeba tak, že si na něm vytvoří nějaký ten vlastní web. A to pochopitelně s úmyslem oslovit takto určitý okruh lidí nebo třeba i kohokoliv bez výjimky. Jenže zatímco vytvoření webu žádný problém není, se zajištěním jeho návštěvnosti je to jiná, to je daleko komplikovanější věc.
Jakkoliv by se to totiž nemuselo zdát, je skutečností, že se na internetu vyskytuje náramné množství všeho možného, a v tom se nějaký ten další web velice snadno ztratí. A dostat ho na pomyslné výsluní, tedy sehnat dostatek lidí, kteří by ho navštěvovali, není rozhodně žádná hračka.
Shánět návštěvníky pro svůj web je pro jeho provozovatele prakticky nemožné. Jistě, někoho by se třeba podařilo oslovit osobně a přimět ho v návštěvě, někdo by se mohl dostat na uvedený web nějakou náhodou, ale to není dostatečně efektivní řešení. To chce něco dokonalejšího.
Za nejdokonalejší způsob, jak někam přilákat návštěvníky, lze považovat linkbuilding Seolight. Pro ty, kdo nevědí, oč jde, lze stručně říci, že se jedná o vytváření zpětných odkazů, jež se umísťují na jiné weby s cílem přesměrovat jejich návštěvníky na svůj vlastní web.
Pokud se takové odkazy umístí v dostatečném počtu na dostatečně kvalitní a hojně navštěvované weby s obdobným obsahem (to proto, že dejme tomu návštěvník erotické stránky sotva ochotně klikne na odkaz směřující ho na web nejzapřisáhlejších puritánů), je tu logicky naděje, že se podaří právě tímto způsobem získat nové návštěvníky. Což je ten první krok k získání stabilní návštěvnické základny.
A tím ještě význam takových zpětných odkazů nekončí. Tyto totiž slouží v rámci SEO i ke zviditelnění dotyčného webu v internetových vyhledávačích. Protože čím více kvalitních odkazů tyto internetové nástroje najdou, tím považují web za dokonalejší a tím spíše ho preferují, čímž jeho sledovanost ještě zvyšují.
A proto se na zpětné odkazy nesmí zapomínat.